انواع مایعات هیدرولیک

انواع مایعات هیدرولیک

انواع مایعات هیدرولیک

رایج‌ترین انواع مایعات هیدرولیک، به دلیل تراکم پذیری بسیار پایین روغن‌های معدنی، پلی آلفاولفین ها و استرهای فسفات هستند. در سیستم‌های هیدرولیک آب مایع خیلی مناسبی محسوب نمی‌شود، زیرا در دماهای پایین یخ زده و در دماهای بالا به جوش می‌آید. به علاوه، آب می‌تواند باعث ایجاد خوردگی در اتصالات سیستم شود.

مایعات در یک سیستم مبتنی بر هیدرولیک ۴ وظیفه را انجام می‌دهند:

  • نیرو را از طریق خطوط به عملگرها منتقل می‌کنند.
  • قطعات، دستگاه‌ها، سوپاپ‌ها و عملگرها را روغن کاری و روان می‌کنند.
  • گرما را از سیستم خارج کرده و در نقش یک خنک کننده ظاهر می‌شوند.
  • فاصله بین قطعات سیستم هیدرولیک را آب بندی می‌کنند.

علاوه بر این، انواع مایعات هیدرولیک خصوصیات و مشخصاتی دارند که به شرح زیر است:

ویسکوزیته

به مقاومت داخلی مایعات در برابر جریان ویسکوزیته گفته می‌شود. با بالا رفتن دما ویسکوزیته در سیستم افزایش می‌یابد.یک مایع مناسب باید بتواند به خوبی کل سیستم را آب بندی کرده و ضمناً آن قدر ویسکوزیته بالایی نداشته باشد که مانع جریان سیال شود.مایعات با ویسکوزیته بالا باعث اتلاف توان و افزایش دمای کار می‌شوند و مایعات خیلی رقیق نیز امکان ساییدگی و خوردگی سیستم را افزایش می‌دهند.

پایداری شیمیایی

مایع هیدرولیکی باید از نظر شیمیایی پایدار باشد. این مایع باید در برابر اکسیداسیون مقاوم باشد و در شرایط سخت و فشار و دمای بالا پایداری خود را حفظ کند.عملکرد طولانی ممکن است باعث پایین آمدن عمر مفید مایع هیدرولیک شود.

نقطه اشتعال

مایع هیدرولیک باید نقطه اشتعال بالایی داشته باشد. نقطه اشتعال دمایی است که مایعات به بخار تبدیل شده و قابلیت اشتعال پیدا می‌کنند.

دیدگاه‌ها 0

*
*